Pressrecord Public Relations header image 1

Media aandacht regelen in de vorm van free publicity is waar Pressrecord sterk in is. Met ruim 11 jaar ervaring in public relations en passie voor publiciteit, maken we dagelijks klanten gericht onderwerp van gesprek . Hoe? Door redactionele aandacht dankzij ons breed opgebouwd ‘Nederlands medianetwerk’ en daar buiten.

Wij onderscheiden ons in een resultaatgerichte aanpak waarbij we u als klant betrekken in het pr-communicatieproces. Zo wordt pr bij u én uw medewerkers top-of-mind, wat zorgt voor meer nieuwsinvalshoeken en dus meer publiciteit.

Wordt het tijd voor een betere zichtbaarheid onder uw doelgroep? 
Bel ons vandaag nog op en laat u overtuigen van de kracht van pr!

NIEUWS OVER ONZE KLANTEN:


Haarlem herdenkt oorlogsslachtoffers met compositie van Colin Benders

January 30th, 2015 ·

Uitvoering door ‘Jazz Orchestra of the Concertgebouw’

Voorzitter Sascha Baggerman tijdens Herdenkingsconcert. Foto: Ewoud Koster.

Voorzitter Sascha Baggerman tijdens Herdenkingsconcert. Foto: Ewoud Koster.

Op 4 mei herdenken we de Nederlandse oorlogsslachtoffers. Aansluitend op de officiële landelijke herdenking en na twee minuten stilte bij het oorlogsmonument op de Dreef, start om 20.20 uur het inmiddels traditionele Herdenkingsconcert in de Haarlemmerhout.

Voor deze negende editie, in het jaar dat Bevrijdingspop Haarlem 35 jaar bestaat, wordt alles uit de kast gehaald. Speciaal voor het Haarlemse Herdenkingsconcert schrijft Colin Benders, beter bekend als Kyteman, een muziekcompositie op beelden van Haarlem in de oorlog en tijdens en na de bevrijding. De compositie wordt uitgevoerd door het ‘Jazz Orchestra of the Concertgebouw’. De beelden zijn afkomstig van het Noord-Hollands Archief en het Instituut voor Beeld en Geluid. [Lees meer →]

Meer zeeschepen naar haven Den Helder

January 22nd, 2015 ·

Jaarcijfers havenbedrijf bevestigen toename offshore

Offshorekades Den Helder - Foto Flying Focus LRHet aantal offshore gerelateerde zeeschepen dat aanlegt bij de haven van Den Helder is in 2014 toegenomen tot 2.776, een groei van 7% in vergelijking met 2013. Dat blijkt uit de gepubliceerde jaarcijfers van havenbedrijf Port of Den Helder.

“Dankzij goede afstemming met de offshorebedrijven, met de visserij en met de Koninklijke Marine hebben we optimaal gebruik gemaakt van onze havencapaciteit. De komende jaren willen we onze capaciteit nog verder uitbreiden en de haven ontwikkelen als hét knooppunt voor offshore activiteiten in het zuidelijke deel van de Noordzee”, aldus ceo Piet-Hein Kolff van Port of Den Helder. [Lees meer →]

Wandel4daagse Haarlem steunt Stichting Stofwisselkracht

January 19th, 2015 ·

Inschrijving gestart

NPHK_028_5173De organisatie van de Wandel4daagse Haarlem steunt dit jaar Stichting Stofwisselkracht. Wandelaars kunnen deelnemen aan een sponsorloop ten gunste van deze stichting via de website www.stofwisselkracht.nl. Naast een sponsorloop biedt de organisatie dit jaar ook voor het eerst een dauwtraproute van 10 kilometer aan. Vroege vogels kunnen op Hemelvaartsdag om 06.00 uur ’s ochtends starten.

“Vorig jaar kwamen wij in contact met de Stichting Stofwisselkracht die zich inzet voor kinderen met de diagnose stofwisselingsziekte. Van de 800 kinderen die deze diagnose jaarlijks krijgen, overlijdt meer dan de helft voor hun 18e verjaardag”, legt voorzitter van de Wandel4daagse Haarlem Jan Tonneman uit. “Schrikbarende cijfers. Wij vinden het heel belangrijk om deze stichting te steunen. Per inschrijving doneren we een bescheiden, vast bedrag”. [Lees meer →]

Bevrijdingspop Haarlem viert dit jaar haar 35 jarige bestaan met o.a. Jett Rebel en Typhoon

January 17th, 2015 ·

Nederland, Amsterdam, Ambassadeurs van de Vrijheid, 5 mei. Foto Ilvy Njiokiktjien

Nederland, Amsterdam, Ambassadeurs van de Vrijheid, 5 mei. Foto Ilvy Njiokiktjien

Dit jaar viert Bevrijdingspop Haarlem haar 35 jarig jubileum. Hiermee is het Haarlemse festival het oudste bevrijdingsfestival van Nederland. De eerste editie van Bevrijdingspop werd in 1980 gehouden op initiatief van Ilco van der Linde.

Het festival werd geboren uit onvrede onder jongeren over de invulling van de 5 mei-viering, die vooral op ouderen en kleine kinderen gericht was. Tegenwoordig trekt het festival jaarlijks ongeveer 130.000 bezoekers en kan zich daarmee rekenen tot de grote bevrijdingsfestivals van Nederland. [Lees meer →]

Ruim 100 deelnemers trotseren het koude water tijdens Schalkwijk in Zee

January 1st, 2015 ·

Nieuwjaarsduik Schalkwijk in Zee - klaar om te duikenAan de derde editie van de nieuwjaarsduik ‘Schalkwijk in Zee’ hebben vandaag ruim honderd personen deelgenomen. Wederom meer mensen ten opzichte van 2014. Traditiegetrouw is de Molenplas in het Haarlemse Schalkwijk op 1 januari het toneel van waaghalzen die fris aan het nieuwe jaar beginnen.

Petra Kok, een van de mede-organisatoren is erg te spreken over editie 2015: “Elk jaar zien we in de aanloop naar nieuwjaarsdag meer inschrijvingen binnen komen. Een spannend moment. Dankzij alle partners wordt het steeds drukker. Niet alleen met deelnemers maar ook toeschouwers weten inmiddels de weg te vinden naar de Molenplas”. [Lees meer →]

Gitaarlem haalt 142.450 euro op voor 3FM Serious Request

December 23rd, 2014 ·

Daniel Maissan

Het Haarlemse muziekinitiatief Gitaarlem heeft afgelopen jaar in totaal 142.450 euro opgehaald voor 3FM Serious Request, de jaarlijke goededoelenactie van radio 3FM. Dit werd dinsdagavond bekend gemaakt in een uitverkocht Patronaat, hét poppodium van Haarlem, tijdens het afsluitende benefietconcert Gitaarlem Live. Na afloop brachten tien Haarlemse topartiesten – onder begeleiding van een drumband – de cheque persoonlijk naar de dj’s in het Glazen Huis op de Grote Markt.

“Deze opbrengst overtreft onze stoutste verwachtingen. Geweldig!”, aldus dj Giel Beelen, een van de initiatiefnemers van Gitaarlem in Patronaat Haarlem.

Gitaarlem
De stichting Gitaarlem is opgericht om met uiteenlopende muziekprojecten zoveel mogelijk geld op te halen voor de actie van 3FM Serious Request dit jaar in Haarlem. Gitaarlem is een initiatief van cabaretduo Speelman & Speelman en 3FM dj Giel Beelen en wil de rijke en actieve Haarlemse pop en muziekindustrie profileren. Aan het initiatief doen twaalf Haarlemse topartiesten mee, waaronder Michael Prins, Leona Philippo, Niels Geusebroek, Zazi, Rilan & the Bombardiers, Bade, Bo Saris, Alain Clark, Chef’Special, VanVelzen, AINA en Jacqueline Govaert. [Lees meer →]

Gratis handdoek voor 200 waaghalzen ‘Schalkwijk in Zee!’

December 15th, 2014 ·

Warming up voor de Nieuwjaarsduik 2014 Schalkwijk in ZeeAlhoewel het water van de Molenplas ijskoud is, zal de ontvangst tijdens de derde traditionele Nieuwjaarsduik ‘Schalkwijk in Zee!’ voelen als een warm bad. De eerste 200 deelnemers aan de derde plons in de Molenplas krijgen een gratis handdoek voor hun heldhaftige prestatie. Hiernaast is er ook voor toeschouwers van alles te doen. Terwijl Haarlem 105 verslag doet van dit start-het-jaar-fris evenement, zorgt restaurant de Molenplas dat er heerlijke winterse snert en glühwein verkrijgbaar is. Ook is er swingende muziek om het publiek voor en na de duik op temperatuur te houden.

De presentatie ligt evenals voorgaande jaren wederom in handen van Remco Rhee. Aansluitend aan de duik is er bij Restaurant de Molenplas een Nieuwjaarsborrel tot 16.30 uur. Het restaurant is open voor het diner, speciaal voor mensen die geen zin hebben om op de eerste dag van het jaar achter het aanrecht te staan. [Lees meer →]

BankingTools lanceert nieuwe versie van het digitale huishoudboekje Cashflow

December 2nd, 2014 ·

Laptop CF5Software-ontwikkelaar BankingTools heeft een volledig nieuwe versie van het offline huishoudboekje Cashflow gelanceerd. De lancering van de inmiddels vijfde versie valt samen met een nieuwe website en een uitbreiding van de dienstverlening. Het huishoudboekje staat bekend om zijn veiligheid doordat de software op de eigen pc wordt geïnstalleerd. Persoonlijke gegevens zijn niet bereikbaar van buitenaf, maar toch altijd beschikbaar voor de consument.

Cashflow 5 heeft een volledig nieuw uiterlijk en is geheel naar eigen voorkeur in te richten. Consumenten kunnen bijvoorbeeld een favoriet lettertype kiezen en bepalen zelf welke informatie in de grafieken en tabellen wordt getoond. Hiernaast heeft Cashflow 5 een nieuwe, multifunctionele zoekfilter, waardoor inkomsten en uitgaven heel gemakkelijk worden gevonden. [Lees meer →]

Traditie geboren met derde Haarlemse Nieuwjaarsduik Schalkwijk in Zee

November 17th, 2014 ·

Er in en snel er uit tijdens Schalkwijk in zee editie 2014. Foto: Pressrecord.Als het aan de organisatie ligt, dan waagt opnieuw een dubbel aantal waaghalzen zich op 1 januari 2015 aan de derde editie van de ‘Nieuwjaarsduik Schalkwijk in Zee’. Vorig jaar namen ruim 70 deelnemers een duik in het koude water van de Molenplas, een verdubbeling van het aantal deelnemers op nieuwjaarsdag 2013. Diverse deelnemers zijn al weken in training om de frisse start van het nieuwe jaar over te doen.

Na het succes van het zomerfestival Schalkwijk aan Zee afgelopen augustus, staat er nu de winterse ‘splash’ voor de deur. Deelnemers en bezoekers zijn vanaf 14:00 uur welkom in recreatiegebied de Molenplas en worden op temperatuur gehouden door muziek van DJ Kes, een optreden van de swingende dames van Stijl Achterover en heerlijke warme erwtensoep. Iedereen kan zich vanaf vandaag via de website www.schalkwijkaanzee.nl inschrijven voor deze derde Nieuwjaarsduik op 1 januari 2015. [Lees meer →]

Eerste Marktlink Bedrijfsovername-Monitor

November 5th, 2014 ·

Onderzoek naar overnameplannen van eigenaren van 70.000 bedrijven tussen 10 en 200 medewerkers

Familiebedrijf romantisch idee dat op uitsterven staat

image005Bijna driekwart van eigenaren van familiebedrijven (72%) denkt na over de verkoop van zijn bedrijf. Een derde verwacht dat dit onderwerp binnen nu en vijf jaar relevant is, 10% denkt zelfs binnen twee jaar een overname te kunnen realiseren. Dit en meer blijkt uit de eerste Marktlink Bedrijfsovername-Monitor, een onderzoek onder 200 (mede-)eigenaren van familiebedrijven. Een grote groep ondernemers (41%) verwacht dat de verkoop niet zonder slag of stoot gaat.

Bij publicaties over het MKB worden veelal alle bedrijven met personeel in de steekproef meegenomen. Het betreft circa 550.000 bedrijven. Volgens Marktlink moet je deze groep splitsen in bedrijven tot 10 medewerkers (circa 477.500) en tussen de 10 en 200 medewerkers (circa 70.000). De omvang en verkoopbaarheid van deze twee groepen zijn zo verschillend dat Marktlink een eigen onderzoek heeft laten uitvoeren. Marktlink partner Tom Beltman legt uit: ‘De getallen waarmee we tot nu toe mee moesten werken omvatten ook hele kleine bedrijven en zzp’ers. Bij dat soort bedrijven is vaak geen sprake van ‘goodwill’ of verkoopbaarheid. Dit is een relevant en uniek soort onderzoek voor iedereen die betrokken is bij overnames in het Nederlandse Middenbedrijf.” [Lees meer →]