Pressrecord Public Relations header image 1

Media aandacht regelen in de vorm van free publicity is waar Pressrecord sterk in is. Met ruim 11 jaar ervaring in public relations en passie voor publiciteit, maken we dagelijks klanten gericht onderwerp van gesprek . Hoe? Door redactionele aandacht dankzij ons breed opgebouwd ‘Nederlands medianetwerk’ en daar buiten.

Wij onderscheiden ons in een resultaatgerichte aanpak waarbij we u als klant betrekken in het pr-communicatieproces. Zo wordt pr bij u én uw medewerkers top-of-mind, wat zorgt voor meer nieuwsinvalshoeken en dus meer publiciteit.

Wordt het tijd voor een betere zichtbaarheid onder uw doelgroep? 
Bel ons vandaag nog op en laat u overtuigen van de kracht van pr!

NIEUWS OVER ONZE KLANTEN:


Gratis handdoek voor 200 waaghalzen ‘Schalkwijk in Zee!’

December 15th, 2014 ·

Warming up voor de Nieuwjaarsduik 2014 Schalkwijk in ZeeAlhoewel het water van de Molenplas ijskoud is, zal de ontvangst tijdens de derde traditionele Nieuwjaarsduik ‘Schalkwijk in Zee!’ voelen als een warm bad. De eerste 200 deelnemers aan de derde plons in de Molenplas krijgen een gratis handdoek voor hun heldhaftige prestatie. Hiernaast is er ook voor toeschouwers van alles te doen. Terwijl Haarlem 105 verslag doet van dit start-het-jaar-fris evenement, zorgt restaurant de Molenplas dat er heerlijke winterse snert en glühwein verkrijgbaar is. Ook is er swingende muziek om het publiek voor en na de duik op temperatuur te houden.

De presentatie ligt evenals voorgaande jaren wederom in handen van Remco Rhee. Aansluitend aan de duik is er bij Restaurant de Molenplas een Nieuwjaarsborrel tot 16.30 uur. Het restaurant is open voor het diner, speciaal voor mensen die geen zin hebben om op de eerste dag van het jaar achter het aanrecht te staan. [Lees meer →]

BankingTools lanceert nieuwe versie van het digitale huishoudboekje Cashflow

December 2nd, 2014 ·

Laptop CF5Software-ontwikkelaar BankingTools heeft een volledig nieuwe versie van het offline huishoudboekje Cashflow gelanceerd. De lancering van de inmiddels vijfde versie valt samen met een nieuwe website en een uitbreiding van de dienstverlening. Het huishoudboekje staat bekend om zijn veiligheid doordat de software op de eigen pc wordt geïnstalleerd. Persoonlijke gegevens zijn niet bereikbaar van buitenaf, maar toch altijd beschikbaar voor de consument.

Cashflow 5 heeft een volledig nieuw uiterlijk en is geheel naar eigen voorkeur in te richten. Consumenten kunnen bijvoorbeeld een favoriet lettertype kiezen en bepalen zelf welke informatie in de grafieken en tabellen wordt getoond. Hiernaast heeft Cashflow 5 een nieuwe, multifunctionele zoekfilter, waardoor inkomsten en uitgaven heel gemakkelijk worden gevonden. [Lees meer →]

Traditie geboren met derde Haarlemse Nieuwjaarsduik Schalkwijk in Zee

November 17th, 2014 ·

Er in en snel er uit tijdens Schalkwijk in zee editie 2014. Foto: Pressrecord.Als het aan de organisatie ligt, dan waagt opnieuw een dubbel aantal waaghalzen zich op 1 januari 2015 aan de derde editie van de ‘Nieuwjaarsduik Schalkwijk in Zee’. Vorig jaar namen ruim 70 deelnemers een duik in het koude water van de Molenplas, een verdubbeling van het aantal deelnemers op nieuwjaarsdag 2013. Diverse deelnemers zijn al weken in training om de frisse start van het nieuwe jaar over te doen.

Na het succes van het zomerfestival Schalkwijk aan Zee afgelopen augustus, staat er nu de winterse ‘splash’ voor de deur. Deelnemers en bezoekers zijn vanaf 14:00 uur welkom in recreatiegebied de Molenplas en worden op temperatuur gehouden door muziek van DJ Kes, een optreden van de swingende dames van Stijl Achterover en heerlijke warme erwtensoep. Iedereen kan zich vanaf vandaag via de website www.schalkwijkaanzee.nl inschrijven voor deze derde Nieuwjaarsduik op 1 januari 2015. [Lees meer →]

Eerste Marktlink Bedrijfsovername-Monitor

November 5th, 2014 ·

Onderzoek naar overnameplannen van eigenaren van 70.000 bedrijven tussen 10 en 200 medewerkers

Familiebedrijf romantisch idee dat op uitsterven staat

image005Bijna driekwart van eigenaren van familiebedrijven (72%) denkt na over de verkoop van zijn bedrijf. Een derde verwacht dat dit onderwerp binnen nu en vijf jaar relevant is, 10% denkt zelfs binnen twee jaar een overname te kunnen realiseren. Dit en meer blijkt uit de eerste Marktlink Bedrijfsovername-Monitor, een onderzoek onder 200 (mede-)eigenaren van familiebedrijven. Een grote groep ondernemers (41%) verwacht dat de verkoop niet zonder slag of stoot gaat.

Bij publicaties over het MKB worden veelal alle bedrijven met personeel in de steekproef meegenomen. Het betreft circa 550.000 bedrijven. Volgens Marktlink moet je deze groep splitsen in bedrijven tot 10 medewerkers (circa 477.500) en tussen de 10 en 200 medewerkers (circa 70.000). De omvang en verkoopbaarheid van deze twee groepen zijn zo verschillend dat Marktlink een eigen onderzoek heeft laten uitvoeren. Marktlink partner Tom Beltman legt uit: ‘De getallen waarmee we tot nu toe mee moesten werken omvatten ook hele kleine bedrijven en zzp’ers. Bij dat soort bedrijven is vaak geen sprake van ‘goodwill’ of verkoopbaarheid. Dit is een relevant en uniek soort onderzoek voor iedereen die betrokken is bij overnames in het Nederlandse Middenbedrijf.” [Lees meer →]

Koninklijke Buisman wil met nieuwe mede-eigenaar de Hollandse blik op koffie laten herleven

November 4th, 2014 ·

v.l.n.r. Robert Hoopman en Joep van Wessem.

v.l.n.r. Robert Hoopman en Joep van Wessem.

De ruim 150 jaar oude Koninklijke Fabriek van Gebrande Suiker R. Buisman B.V. (hierna: “Koninklijke Buisman”) heeft met de toetreding van Robert Hoopman een nieuwe mede-eigenaar. Hoopman participeert naast directeur-aandeelhouder Joep van Wessem. Scheidend eigenaar Dirk van Kappen verlaat na zeven succesvolle jaren de organisatie. Koninklijke Buisman werd in de verkoop begeleid door Marktlink Fusies & Overnames B.V., dezelfde partner die ook de aankoop in 2007 verzorgde. Destijds verworf het tweetal als MBI-kandidaten 100% van de aandelen van de vijfde generatie Buisman.

Koninklijke Buisman, in 1867 door Herman Buisman opgericht als producent van koffiestroop, bestaat anno 2014 uit twee takken: Ingredients en Consumer Products. Bij de overname in 2007 was de Ingredients-tak een klein onderdeel van het geheel. Deze is door Van Wessem en Van Kappen tot een volwassen business unit omgebouwd: “Voor 2007 had Buisman eigenlijk amper een idee waar de gebrande suikers voor werden gebruikt en was er geen sprake van een toegewijd team voor deze halffabricaten. Wij zagen al snel de potentie van het unieke productieproces binnen Buisman. En dit is nog maar het begin. De voordelen van gebrande suiker zijn nog steeds relatief onbekend en de toepassingsgebieden zijn er legio.” [Lees meer →]

Vondelschool Aerdenhout schaatst enkele duizenden rondjes voor Kenia en 3FM Serious Request

November 4th, 2014 ·

Vondelschool Aerdenhout schaatst enkele duizenden rondjes voor Kenia en 3FM Serious RequestDe Vondelschool uit Aerdenhout heeft vandaag de ijzers ondergebonden voor het goede doel. 360 kinderen schaatsten in een uur tijd al snel enkele duizenden rondjes bij elkaar voor Stichting Hulp en voor 3FM Serious Request.

De baantjes op het ijs helpen in ieder geval 14 Keniaanse kinderen via deze liefdadigheidsinstelling aan een schoolcarrière. In de loop van deze week wordt de opbrengst en het exact aantal geschaatste rondjes bekend gemaakt op de website van de school: www.vondelschool.nl[Lees meer →]

Familie koopt familiebedrijf Mebu B.V. via unieke Family Buy-in

October 28th, 2014 ·

 Vlnr: Alex Huijgen, Dennis van Iersel, Imre Huijgen, John Damen, Ray van den Berg. Fotografie: Rob Sas.


Vlnr: Alex Huijgen, Dennis van Iersel, Imre Huijgen, John Damen, Ray van den Berg. Fotografie: Rob Sas.

Alex Huijgen (62) heeft onlangs samen met zijn dochter Imre Huijgen (30) en schoonzoon Dennis van Iersel (39) door middel van een unieke drievoudige management buy-in het bedrijf MEBU B.V. te Rijen overgenomen. MEBU B.V. is marktleider in de handel en productie van sta- en terrastafels. Deze nieuwe vorm van bedrijfsovername, de family buy-in, is verzorgd door Marktlink Fusies & Overnames. De verkopers blijven nog zes maanden bij de onderneming betrokken om hun werkzaamheden over te dragen.

Het plan om gezamenlijk een onderneming te kopen, startte al in 2012. Vincent Pastoor is de overnamespecialist bij Marktlink Fusies & Overnames: “We begeleiden regelmatig managers bij aankoop van een onderneming. De aankoop voor een MBI-familie is voor ons echter nieuw. De slogan van het zoekprofiel was al snel duidelijk: ‘familie zoekt familiebedrijf’. Na een intensieve zoektocht, waarin veel bedrijven zijn bezocht en gesprekken zijn gevoerd met ondernemers in veel verschillende branches, kwam de familie in contact met MEBU.” [Lees meer →]

Eerste Vinyl Album Top 50 na 28 jaar gelanceerd in Haarlem Vinylstad

October 14th, 2014 ·

Giel Beelen tijdens Vinyl 50. Foto door PressrecordAfgelopen maandag heeft VINYL50 haar eerste top 50 albumlijst op basis van elpeeverkopen gelanceerd in Vinylstad Haarlem. Dit in het bijzijn van onder andere Giel Beelen en Ad Visser.

In een goed gevuld Patronaat Haarlem werd bekendgemaakt dat Alt-J er met de allereerste nummer één notering van de nieuwe Top 50 vandoor gaat met het album ‘This Is All Yours’. Het album ‘Lobi da basi’ van Typhoon was de hoogste genoteerde Nederlandse inbreng. Emile Landman’s ‘Colours and their Things’ was op nummer 5 het hoogste debuutalbum. De volledige lijst is wekelijks terug te vinden op www.vinyl50.nl. [Lees meer →]

Leerlingen OBS De Duinroos koken voor eenzame ouderen uit eigen moestuin

September 30th, 2014 ·

Leerlingen OBS De Duinroos koken voor eenzame ouderen uit eigen moestuinLeerlingen van OBS De Duinroos uit Zandvoort hebben op donderdag 25 september gekookt voor eenzame ouderen met zelf gekweekte groentes. Zij doen dit in het kader van de ‘Dag van de Eenzaamheid’. Tijdens het koken stonden de kinderen onder begeleiding van een echte kok.

Sinds februari heeft OBS De Duinroos een eigen moestuin. Alle groepen van de school hebben een eigen stuk grond waarop ze diverse groentes verbouwen. Buurtcentrum Pluspunt en het RIBW (beschermd wonen) hebben een stuk grond op de moestuin. ‘De Duinroos’ heeft dit bewust gedaan om de interactie met de buurt te bevorderen. De tuin levert inmiddels een behoorlijke oogst op, die de leerlingen vandaag met eenzame buurtbewoners delen. [Lees meer →]

JCI Utrecht zoekt werkzoekende jongeren in de regio die dromen van een eigen onderneming

September 29th, 2014 ·

JCINetwerkorganisatie Junior Chamber International Utrecht (JCI Utrecht) biedt tien jonge mensen zonder werk een trainingsprogramma aan om hen te ondersteunen in het starten van een eigen onderneming.

JCI Utrecht richt zich hierbij op jongeren tussen 18-30 jaar die al een tijd met deze droom rondlopen, maar de stap naar ondernemerschap nog niet hebben gezet. Uiteindelijk krijgen maximaal vier deelnemers na tien intensieve projectweken een kickstart om hun eigen bedrijf te beginnen. Bij de kickstart krijgen ze een buddy toegewezen van JCI Utrecht die ze hierbij begeleidt.

De kandidaten voor dit project kunnen zich tot 30 oktober aanstaande aanmelden via info@upstarters.nl. Op 1 november volgt er een selectiedag. De kandidaten worden beoordeeld op hun motivatiebrief en CV. Bovendien krijgen zij de gelegenheid om het idee voor hun onderneming te presenteren. [Lees meer →]