Bloemenstad zoekt bloemenjurk met Hollywood-aspiraties voor het jaarlijkse corso

Een voorbeeld van een mogelijk design voor de Bloemencorso contest. Titel ontwerp Kuzuk kizz door Maudy Alferink.
Een voorbeeld van een mogelijk design voor de Bloemencorso contest. Titel ontwerp Kuzuk kizz door Maudy Alferink.

Stichting Bloemencorso lanceert in samenwerking met conceptontwikkelaar VBGS een designwedstrijd voor de mooiste bloemenjurk van het Bloemencorso Bollenstreek 2016. De winnende jurk speelt een hoofdrol in de trendy action comedyfilm ‘Label Me’. Zowel designers als amateurs mogen helemaal losgaan op het ontwerp, mits de creatie uit bloemen bestaat en door een vrouw kan worden gedragen. Deelnemers dienen zich voor 15 maart aan te melden. Het uiteindelijke ontwerp moet op 15 april zijn ingediend. Aanmelden kan via info@vbgs.nu.

Een professionele vakjury beoordeelt de uiteindelijke ontwerpen. In de jury nemen onder andere Nicoline van Marle van Hillenius Couture en ontwerpster Maudy Alferink.

Jurk in de film
De winnende corsojurk wordt bij de aankomst van het Corso in Haarlem groots gepresenteerd op een bijzondere locatie. De aankomst en de presentatie van de jurk worden gebruikt in de film ‘Label Me’, een ‘trendy action comedy’ voor de jeugd van productent A-more Productions. De film speelt zich grotendeels af in de bruisende Haarlemse binnenstad van enthousiaste ondernemers en haar creatieve bewoners. Het verhaal gaat over een gevarieerde groep mensen die op hun eigenwijze manier een plek in de wereld willen veroveren waarbij “niets is wat het lijkt”. Dit thema is actueel en heeft betrekking op dat wat ook bekend staat als de selfie-cultuur waarbij het imago van jezelf en dat van anderen centraal staat.

Voorzitter Leo van der Zon: “Het Bloemencorso is voor Haarlem een groot evenement dat veel bezoekers trekt. Met het thema ‘Flowers & Fashion’ laten we zien dat we midden in de maatschappij staat en meegaan met trends die het straatbeeld bepalen. Met de designwedstrijd vestigen wij hier nog eens extra de aandacht op. Het winnende design moet het gezicht van de lente worden en hèt uitroepteken van een enerverende week.”

Prijspakket
De ontwerper van de corsojurk krijgt naast exposure in de film ook een mooi podium en een mediapakket met onder andere een interview in een gerenommeerd lifestyleblad. De creatie wordt na het evenement geëxposeerd op een prominente plek in het centrum en tijdens de Haarlem Shoppingnight op 11 juni.

image001