Haarlems bedrijf Insights Benelux beklimt Kilimanjaro voor WarChild

Bergen verzetten voor goed doel: 72.000 euro

Van onder naar boven) Femke Hendriks, Tessa Meinsma, Judith Tegels, Danny Wouters (War Child), Melise van der Ven en Glenn Holster.
Van onder naar boven: Femke Hendriks, Tessa Meinsma, Judith Tegels, Danny Wouters (War Child), Melise van der Ven en Glenn Holster.

Negen collega’s van het Haarlemse bedrijf Insights Benelux nemen eind januari 2016 deel aan de Kili-Challenge van WarChild, waarbij zij de bijna 6000 meter hoge Kilimanjaro in Tanzania gaan bedwingen. Insights Benelux, een organisatie gespecialiseerd in persoonlijke en professionele ontwikkeling, wil met deze uitdaging 72.000 euro ophalen. Hiermee krijgen maar liefst 1000 oorlogskinderen een kans op een veilige toekomst in een veilige omgeving.

“Onze meest sportieve collega Marcel Dol werd geraakt bij het zien van een videoclip van de Kili Challenge 2015 en wilde meteen meedoen,” aldus Judith Tegels van Insights Benelux. “Zijn enthousiasme werkte aanstekelijk. Dit deed ons besluiten om deze uitdaging als bedrijf aan te gaan. Inmiddels is het hele team betrokken. Iedereen draagt een steentje bij, op de berg of op de grond. In een tijd waarin gevluchte kinderen dichterbij komen dan ooit, wilden wij graag actie ondernemen. Wij houden ons dagelijks bezig met de ontwikkeling van volwassenen (Unlocking Human Potential), WarChild doet dat met kinderen, passender kan bijna niet.”Door middel van kleine en grote creatieve fundraising initiatieven haalt het team geld op: Judith Tegels regelde een kraam op het festival Schalkwijk aan Zee, waar ze Kili-cakejes uitdeelde aan bezoekers en hen uitnodigde een vrijwillige donatie te doen. Collega Susan van Geel stond met zoontje Jaco op de rommelmarkt in de Spaarnehal in een gesponsorde stand en Josephine Willemse raakte in de herfstvakantie uitverkocht met speciale Kili-vetbollen voor vogels.

Door de acties raakten de collega’s steeds meer betrokken. Susan van Geel: “Door zelf mee te werken aan initiatieven is WarChild meer gaan leven voor mij. Het goede doel is plotseling heel dichtbij in plaats van in een ver buitenland.”

Geplande acties en donaties
Met de acties wil Insights Benelux € 72.000 bijeen brengen. Hiervoor staan er nog tal van acties gepland, zoals een wijnproeverij met mooie wijnen en bijzondere hapjes op 20 november, een gastronomisch benefietdiner op 10 december en een veiling in januari. Ook organiseert men een loterij via het blog www.judesdiner.com, waarbij mooie producten te winnen zijn.

“Als Haarlemse onderneming proberen we zoveel mogelijk Haarlemmers aan onze actie te verbinden. Zo helpt Sportschool Kenamju ons met de fysieke voorbereiding op de klim en sponsort Soellaart Outdoor ons door korting op onze uitrusting,” aldus Meinsma. “Alle support, in welke vorm dan ook, is natuurlijk welkom. Hierbij kan men denken aan donaties, free publicity, sponsoring in natura, zoals kleding of schoenen voor de klimmers, of producten voor de loterij, de veiling, de benefietdiners of de proeverijen.”

Kijk voor meer informatie op http://www.insightsvoorwarchild.com. Doneren kan via http://www.warchild.nl/actie/kili-challenge-insights-benelux, Wijnproeverij: https://www.facebook.com/events/164029260610346/