Port of Den Helder wordt partner nieuw theater De Kampanje

(Links midden) Piet-Hein Kolff, algemeen directeur  van Port of Den Helder en (Rechts midden) Jan Fokkinga, directeur van De Kampanje tekenen partnerovereenkomst in bijzijn van collega’s. Fotografie:  Peter van Aalst .
(Links midden) Piet-Hein Kolff, algemeen directeur van Port of Den Helder en (Rechts midden) Jan Fokkinga, directeur van De Kampanje tekenen partnerovereenkomst in bijzijn van collega’s. Fotografie: Peter van Aalst .

Port of Den Helder wordt partner van het nieuwe theater De Kampanje, dat in oktober feestelijk wordt geopend. De stadshal van de nieuwe schouwburg op Willemsoord in Den Helder zal de naam ‘Port of Den Helder Stadshal’ dragen.

Vandaag hebben Port Of Den Helder-directeur Piet-Hein Kolff en Jan Fokkinga, directeur van De Kampanje hiertoe een driejarig contract ondertekend.

Directeur Piet-Hein Kolff: “De schouwburg vormt samen met onze haven het hart van de stad. Wat ons bindt is menselijke interactie, dynamiek en activiteit. Van oudsher is er een gezonde spanning tussen economie en kunst. Die wederzijdse afhankelijkheid ondersteun ik met volle overtuiging. Een krachtige economie en een florerende kunst- en cultuursector vormen samen het fundament dat Den Helder uniek, sterk en onderscheidend maakt. Ik ben trots dat wij als havenbedrijf hieraan een bijdrage kunnen leveren”.

Het nieuwe theater, met het monumentale Willemsoord als decor, moet het cultuurcentrum voor de regio worden. De Kampanje biedt een breed scala aan hoogkwalitatieve kunstuitingen, met name podiumkunsten. Een gastvrij huis waar theatermakers en liefhebbers elkaar treffen in een prachtige en historische locatie.
Port Of Den Helder Stadshal wordt ingericht als multifunctionele ruimte, geschikt voor staconcerten, beurzen, evenementen en kan door schuifwanden ook worden gebruikt als middenzaal voor theatervoorstellingen.