Retailtrends benoemt Nederlandse modepionier uit Haarlem tot RetailRookie 2016-2017

Nieuw modeconcept wil consuminderen met totale transparantie over prijs en productie

Bellamy Gallery is vandaag uitgeroepen tot RetailRookie 2016-2017. Het vernieuwende Nederlandse modeconcept heeft de uitverkiezing te danken aan het feit dat het alle tradities in de mode-industrie doorbreekt. De RetailRookie biedt totale transparantie over de prijs en productie van haar kleding. Met deze kleding – uitsluitend kwalitatieve ‘key pieces’ – biedt de modepionier een sterk tegengeluid tegen de huidige wegwerpcultuur in retailland.

Bellamy Gallery biedt dezelfde kwaliteit als luxe merken, maar dan voor een fractie van de prijs. Mode wordt hiermee voor veel meer mensen bereikbaar. Oprichters Mireille van der Sprong en Imke Bens willen met het concept een revolutie in retail ontketenen. Beide dames hebben een lange geschiedenis in de branche en werkten onder andere voor Hema, Action, Etam Groep en WE Fashion.

Consuminderen komt in trek
Bellamy Gallery gaat terug naar de essentie: de beste kwaliteit bieden tegen de beste, zeer lage prijs. Mireille van der Sprong: “Alles om mode heen moet je simpel en transparant houden. Zo kun je op onze prijskaartjes precies zien hoe onze prijzen zijn opgebouwd en welke Europese fabrikant het product gemaakt heeft. Onze kleding is van de hoogste kwaliteit en gemaakt om lang gedragen te worden en altijd tegen de laagste prijs. Daarom geven we bij elk kledingstuk twee jaar stijladvies om een trui of rok op nieuwe manieren te combineren. Consuminderen wordt zo aantrekkelijk. Aan de reacties merken we dat mensen onze benadering een verademing vinden. Hierdoor hebben we nu al een grote vaste klantenkring opgebouwd.”

Over Bellamy Gallery
Geen geheimzinnige marges, maar totale transparantie over prijsopbouw. Geen sale, maar altijd de beste prijs. Geen wegwerp mode, maar kwalitatieve topstukken. Geen onnodige schakels, maar direct van fabriek naar klant. Dat is Bellamy Gallery. Met het nieuwe modeconcept willen oprichters Mireille van der Sprong en Imke Bens een revolutie in retail ontketenen. De collectie bestaan uit kwalitatieve key pieces voor mannen, vrouwen en kinderen: van 4 jaar tot XXL. Luxe kledingstukken van natuurlijke materialen als katoen, linnen, zijde, merino wol en kasjmier geproduceerd in Europa, voor een fractie van de prijs van het hoge segment. De collectie is verkrijgbaar in de online shop www.bellamygallery.com en winkels in de Kleine Houstraat in Haarlem, Rotterdam CS, de Stokstraat in Maastricht en de Vughterstraat in Den Bosch.