Home Alle persberichten Youfone eerste mobiele operator die per seconde factureert

Youfone eerste mobiele operator die per seconde factureert

0

youfone_logo_Rotterdam, 8 september 2008 – Vanaf half september is Nederland een aanbieder van mobiele telefonie rijker. Youfone biedt sim only abonnementen aan met een scherpe en duidelijke tariefstructuur voor zowel de gemiddelde als de internationaal georiënteerde mobiele beller.

 

De introductie van Youfone komt op een goed moment nu de EU maatregelen wil nemen tegen de huidige afrondingspraktijken van enkele telecomaanbieders.

Bij een Youfone abonnement betaalt de consument per gebelde seconde, het abonnement is per maand opzegbaar en internationaal belt men tot 40% goedkoper. Youfone claimt transparantie, duidelijkheid en eerlijkheid. Klanten ontvangen automatisch bericht indien het belgedrag niet overeenkomt met het gekozen abonnement. Op deze wijze wordt de klant geadviseerd over het gunstigste abonnement en de te behalen voordelen uit zijn of haar belgedrag. Andere voordelen zijn dat vooraf gekozen abonnementtegoeden onbeperkt houdbaar zijn, bij het overschrijden van abonnementtegoed ontvangt de abonnee korting, facturen worden per seconde gespecificeerd en nummerbehoud is mogelijk. Youfone’s nationale beltarieven zijn vergelijkbaar met die van marktleiders zoals T-Mobile.

De nieuwe operator Youfone zal vanaf half september haar abonnementen online aanbieden via www.youfone.nl en via gespecialiseerde belhuizen.


Maatregelen

Het betreden van de markt van mobiele aanbieders door Youfone valt samen met de overweging van de Europese Unie om maatregelen te nemen tegen telefoonmaatschappijen die klanten meer gesprekstijd in rekening brengen dan daadwerkelijk wordt gebruikt. Enkele operators rekenen voor ‘roaming’-bellen in het buitenland een tarief afgerond in minuten per gesprek, ook indien men slechts enkele seconden in contact staat met de ontvanger. In de praktijk betalen die klanten hierdoor gemiddeld 24 procent meer per uitgaand gesprek en 19 procent bij inkomende gesprekken.


Transparantie

Youfone wil door transparantie en duidelijke tariefafrekening een relatie met klanten opbouwen die gebaseerd is op vertrouwen. “De kern is dat we eerlijk factureren en de klant voordeel bieden”, aldus Vincent van Zon, woordvoerder van Youfone. “Vanaf half september is iedereen welkom om klant te worden. Wij gaan uit van de kracht van ons product. Daarom zitten klanten bij ons niet vast aan jaarcontracten en zijn wij per maand opzegbaar”. Naast het 24% goedkoper bellen door de seconde facturatie, profiteren de klanten ook van de veelal goedkopere internationale tarieven die Youfone biedt. “Mensen weten vaak niet dat bijvoorbeeld bij het voortijdig afbreken van een voicemailoproep minimaal een minuut in rekening wordt gebracht”. Klanten betalen bij Youfone voor het daadwerkelijk verbruik. “Immers benzine aan de pomp wordt toch ook niet in liters afgerond?”. “Wij zijn de eerste aanbieder die zal bewijzen dat bellen echt veel goedkoper kan”.


Bellen voor een goed doel

Wie belt via Youfone steunt automatisch charitatieve instellingen waaronder KidsRightsen de Sunday Foundation. Van elke seconde die men belt, vloeit er automatisch een percentage in een speciaal fonds dat ten goede komt van uiteenlopende projecten.