Dart verzorgt branding ijsmerk ‘My favorite Scoop’

Dart | Brand guidance & Design heeft het design verzorgd van ‘My Favorite Scoop’, een nieuw ijsmerk dat sinds 4 april in de schappen ligt bij verschillende Nederlandse grossiers. Het Amsterdamse identity bureau verzorgde voor Van der Poel Desserts Hengelo B.V. niet alleen het design, maar ook het artwork. Dart mocht voor het ijsmerk aan de slag, nadat het bureau zich in een pitch als beste had bewezen.

‘My Favorite Scoop’ is American Ice Cream in 2,5 en 5 liter verpakking. In eerste instantie worden er vier smaken op de Nederlandse markt gebracht: Strawberry Cheesecake, Cookie Caramel, Nut Explosion en Double Chocolate. Dart | Brand guidance & Design was verantwoordelijk voor het concept en de realisatie.

American Ice Cream is ijs met weinig luchtinslag, waardoor het ijs relatief zwaar is, dit maakt de smaakbeleving van het ijs nog intenser. Andere kenmerken zijn dat in het ijs veel en grote ingrediënten worden gebruikt  en dat door deze samenstelling iedere hap ijs uniek is. “Dart is er in geslaagd met de verpakking van ‘My Favorite Scoop’ het verhaal achter het ijs te vertellen”, aldus Marketing Manager Esther Evers van Van der Poel Desserts Hengelo B.V. “De verpakking laat in één oogopslag zien welke ingrediënten voor dit ijs zijn gebruikt. Het nieuwe ijsmerk valt met de eigen uitstraling goed op bij de diverse grossiers in Nederland.”

Arjan Batenburg van Dart voegt daar aan toe: “De naam Van der Poel staat voor kwaliteit en ambacht. Het is een uniek bedrijf, die z’n gelijke in Europa niet kent. De ingrediënten die voor het ijs worden gebruikt zijn stuk voor stuk hoogwaardig. Van de vruchten tot aan de melk, die van de eigen koeien komt. Deze elementen moesten sterk terugkomen in de verpakking. Op basis van conceptvoorstellen was Van der Poel dermate enthousiast, dat wij de mogelijkheid hebben gekregen onze propositie verder uit te werken tot het eindproduct.”