Home Alle persberichten Holland House Fashion vindt in Informal Capital Network (ICN) de gewenste partner voor toekomstige groei

Holland House Fashion vindt in Informal Capital Network (ICN) de gewenste partner voor toekomstige groei

0
Frits van Rees Vellinga
Frits van Rees Vellinga

Holland House Fashion, een toonaangevende privatelabelaar van dames- en kinderkleding, heeft in Informal Capital Network (ICN) dé partner gevonden om de groeiambities van het bedrijf waar te kunnen maken. De transactie tussen de twee partijen werd door Marktlink Fusies & Overnames begeleid. De inmiddels oud-eigenaar en oprichter, Frits van Rees Vellinga, blijft ook na de transactie bij de onderneming betrokken als adviseur.

Gevoed door een explosieve groei in 2012-2013 en een overvolle orderportefeuille ontstond binnen de onderneming behoefte aan het aantrekken van kapitaal om verdere groei te kunnen faciliteren. De huisbank ondersteunt de onderneming volledig, maar was niet in staat om ook de snelle groei te financieren. De financiering werd uiteindelijk gevonden op de kapitaalmarkt.

Volgens adviseur Tom Beltman van Marktlink Fusies & Overnames typeert de financiering de nieuwe marktomstandigheden: “Ik voorzie dat dit de toekomst wordt. De bank kan en wil de groei niet financieren, ondanks dat het bedrijf bereid is een goede rente richting 10% te betalen. Bedrijven zijn dan toegewezen op de kapitaalmarkt. In Nederland is dat lastig, omdat er geen groot loket is. Naast bemiddeling en advies bij overnametrajecten, staan wij als Marktlink ook steeds vaker partijen bij in het arrangeren van dergelijke financieringsoplossingen.

Logo HHHolland House Fashion (HHF)
Het hoofdkantoor van HHF is gevestigd in Voorschoten. De omzet bedraagt jaarlijks ruim 20 miljoen. Binnen de onderneming zijn ongeveer 15 mensen werkzaam. De styling, inkoop, verkoop, administratie en logistiek activiteiten vinden in Nederland plaats. De productie is uitbesteed aan leveranciers uit Bangladesh en China. Jaarlijks ontwikkelt de onderneming meerdere eigen collecties. Holland House rekent de grotere Europese retailers tot haar klanten.

Informal Capital Network
Informal Capital Network (ICN), gevestigd in Huizen, bestaat 10 jaar en participeert op dit moment in 8 investeringen. ICN arrangeert risicokapitaal voor groeiende ondernemingen en ondernemingen die tijdelijk in zwaar weer verkeren. Dit doet ICN vanuit haar netwerk van informal investors. ICN heeft een netwerk van circa 450 Informal Investors. Dit zijn (voormalige) ondernemers c.q. vermogende particulieren die hun kapitaal en ervaring inzetten ten behoeve van bedrijven die risicokapitaal nodig hebben.

Joost Veldman
Joost Veldman

Directeur-Grootaandeelhouder Joost Veldman van Holland House Fashion vond in ICN dé ideale partner voor de toekomst. Veldman: “Vanaf het eerste gesprek bleek dat zij de business als geen ander begrepen. Ook zagen zij de potentie die het bedrijf heeft en beschikten zij binnen de organisatie over de gevraagde kennis en ervaring in de persoon van Onno den Boer. Als oud financieel directeur van V&D kent hij de markt als geen ander en hij zal dan ook de het financieel management van het bedrijf komen versterken vanaf heden”.

 

 

Over dit persbericht: Pressrecord Public Relations helpt opdrachtgever Overname & Fusie bureau Marktlink sinds 2009 bij hun PR-communicatiebeleid. Inmiddels is Marktlink, mede dankzij de gerealiseerde media-aandacht door de jaren heen, een autoriteit binnen de overname en fusie markt geworden.  Pressrecord PR zorgt dat de door Marktlink begeleide deals worden vertaald in duidelijke persinformatie die door ons worden aangeboden aan relevante dagbladen en vakbladen met als doel het vergroten van de zichtbaarheid via publicaties.

Lees HIER de online publicaties naar aanleiding van dit persbericht.