PERSBERICHT: Jubilerend Bevrijdingspop zoekt extra vrijwilligers

Bevrijdingspop Haarlem bestaat dit jaar 30 jaar en achter de schermen wordt er hard gewerkt om deze bijzondere editie van het oudste bevrijdingsfestival in Nederland tot een succes te maken. De organisatie –bestaande uit louter enthousiaste vrijwilligers uit Haarlem en omgeving- is op zoek naar extra vrijwilligers in de aanloop naar en tijdens het evenement op 4 en 5 mei. Om deze extra mensen te werven, start Stichting Bevrijdingspop vanaf 6 maart een abricampagne met de slogan: ‘Hé jij daar! Bevrijdingspop heeft je nodig.’

“Vrijwillig meewerken aan zo’n groot en belangrijk festival is behalve nuttig ook hartstikke leuk. Je leert bovendien veel enthousiaste mensen kennen,” legt Marloes Romeijn uit. Marloes is verantwoordelijk voor vrijwilligerswerving binnen Bevrijdingspop: “Dit jaar hebben we extra mensen nodig voor onder meer catering, op de markt en voor het kinderfestival. De markt bestaat uit bijna 100 kraampjes. Dat moet goed worden georganiseerd en begeleid. Ook zijn we op zoek naar extra ondersteuning voor het onderdeel ‘service’. Deze vrijwilligers zijn het aanspreekpunt voor de bezoekers, en letten extra op de veiligheid van iedereen.”

kinderfestival

Een ander onderdeel binnen het jubilerend Bevrijdingspop is het kinderfestival dat dit jaar professioneel wordt aangepakt. Ook hiervoor is de organisatie op zoek naar vrijwilligers die goed zijn in de omgang met kinderen en het leuk vinden om samen met hen te knutselen, te tekenen of ze te schminken. Ook voor het promoten van Bevrijdingspop kan de organisatie extra vrijwilligers gebruiken. Iedereen die het leuk vindt om met een groep de stad in te gaan en het festival in the spotlight te zetten, is welkom. Mensen met vernieuwende ideeën over hoe de organisatie de promotie kan aanpakken, met behulp van bijvoorbeeld social media.

Aanmelden

Opgeven als vrijwilliger kan voor uiteenlopende disciplines. Een overzicht en de inschrijfmogelijkheid is te vinden op: www.bevrijdingspop.nl/site/disciplines

Over Bevrijdingspop

Stichting Bevrijdingspop organiseert al sinds 1980 jaarlijks het bevrijdingsfestival in Haarlem – Noord-Holland. Zo’n 450 vrijwilligers werken hard mee aan dit unieke festival. Het bevrijdingsfestival biedt nationale en internationale artiesten een podium en geeft 150.000 toeschouwers elk jaar weer een mix van hedendaagse popmuziek, alternatieve muziek, straattheater en kinderentertainment. Sinds 2008 organiseert Bevrijdingspop ook een klassiek herdenkingsconcert op 4 mei.