PERSBERICHT: E-mark Mail integreert social media in e-mailings FNV Bouw

Voorbeeld e-mailing FNV Bouw

In opdracht van FNV Bouw heeft e-mail marketing specialist E-mark een integratie van social media in online nieuwsbrieven verzorgd. Ontvangers van de FNV Bouw e-mailing kunnen interessante berichten direct doorplaatsen op verschillende sociale platvorms online, van Hyves en Facebook, tot Twitter en het zakelijke platform LinkedIn. Bovendien is het mogelijk  om per e-mail specifieke nieuwsitems uit de e-mailing door te sturen per e-mail. Deze laatste optie is een uitbreiding op de bestaande  ‘Tell a friend’-functie waarbij de nieuwsbrief in zijn geheel wordt doorgestuurd.

Wanneer de ontvanger besluit een bericht te delen, hoeft deze enkel op de ‘share this’ button te klikken. Op een speciale landingspagina kan een persoonlijk bericht worden opgesteld, dat samen met het nieuwsitem direct op de aangevinkte platforms wordt geplaatst. Indien gewenst kan het bericht dus in één keer op zowel Twitter, Facebook, Hyves en LinkedIn worden geplaatst en wordt een e-mail gestuurd naar een vriend of vriendin.

Dragcaptcha voorkomt misbruik

Online veiligheid staat bij E-mark voorop. Om te voorkomen dat de social media-tool wordt misbruikt door spammers, bevat deze een dragCaptcha.  Voordat het bericht daadwerkelijk gedeeld kan worden binnen de verschillende sociale netwerken, wordt de gebruiker gevraagd een icoon naar een speciaal blok te slepen. Captcha’s zijn een vorm van online beveiliging die vragen om een handeling waarvoor expliciet het menselijk brein nodig is, en die niet uitgelezen en geïmiteerd kunnen worden door een computer.

De social media-integratie binnen e-mailings is voor het eerst door FNV Bouw toegepast en wordt vanaf nu aan alle E-mark Mail-gebruikers aangeboden. Jonathan Seelemann van FNV Bouw is erg tevreden met de nieuwe oplossing “Het past helemaal binnen de 360 graden- aanpak waar we naar streven. Het biedt onze leden de mogelijkheid om heel eenvoudig alles te delen met vrienden en kennissen. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat dat het gaat opleveren!” Voor Ubbo Maagdenberg, directeur van E-mark, ligt de integratie van social media tools in e-mailings voor de hand: “Het direct en gericht delen van interessante online content met vrienden en (zaken)relaties is inmiddels een gemeengoed geworden. Deze toepassing binnen online mailings is nieuw en maakt deze vorm van communicatie nog effectiever. En dat is belangrijk, want effectiviteit is een centrale behoefte bij nieuwe generaties internetgebruikers. E-mark houdt online ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en kijkt continue hoe we onze klanten kunnen helpen en begeleiden bij het effectief inzetten van e-mail marketing.