Social Blue, een snelgroeiende en technologie-gedreven Nederlandse onderneming gespecialiseerd in leadgeneratie, heeft Egeria aangetrokken als investeerder. Dat maakt Marktlink Fusies en Overnames vandaag bekend. Met de financiële impuls en de bijbehorende operationele ondersteuning kan het technologiebedrijf de ambitieuze internationale buy-and-build groei verder gestalte geven.
Social Blue genereert met behulp van eigen technologie exclusieve hoogwaardige leads op een pay-per-lead basis in verschillende verticals en via diverse online marketingkanalen. Het bedrijf heeft wereldwijd kantoren in Hoorn, Groningen, Toronto, Londen, Parijs, Berlijn, Stockholm, Melbourne, Mexico City en Singapore. Sinds de oprichting in 2013 is het bedrijf snel gegroeid naar een medewerkersbestand van 150 fte en ruim €30 miljoen omzet.
De buy-and-build strategie van Social Blue begon vorig jaar door de overname van een Nederlandse display advertising leadgeneratie specialist. CEO Tim Roemer: “Wij hebben de ambitie om de wereldleider in leadgeneratie te worden door een groep te bouwen die in elke vertical en in elk marketingkanaal de boventoon voert. Wij zijn ontzettend trots dat Egeria in onze visie gelooft en ons wil ondersteunen in de volgende groeifase van ons bedrijf.”
Ramon Casander van Sky is the Limit investments: “De afgelopen jaren zijn we sterk gegroeid door in onze eigen kracht te geloven. We hebben ons goed voorbereid op de volgende groeifase. Gezien de wereldwijde kansen die zich momenteel aandienen, was het cruciaal voor Social Blue om deze stap met Egeria te maken. Met de ervaring en de expertise van Egeria hebben we een partner aangesloten die ons kan helpen onze groei te versnellen.”
Egbert Prenger, partner bij Egeria voegt daar aan toe: “We zijn onder de indruk van de sterke groei en bedrijfscultuur van Social Blue. Door hun schaalbare businessmodel en leidende positie in een snelgroeiende markt zijn we ervan overtuigd dat Social Blue het platform is om verder op te bouwen. We kijken er naar uit om het management te ondersteunen bij de uitvoering van de strategische agenda en toekomstige overnames.”
Marktlink was als adviseur verantwoordelijk voor de begeleiding van de transacties. Luc Keltjens, projectleider bij Marktlink: “We ondersteunen de aandeelhouders al enkele jaren bij hun ambities met Social Blue. Na de succesvolle overname van Netofex Lead Agency is dit het juiste moment voor de ondernemers en het management om samen met Egeria verder te bouwen om de wereldwijde marktleider in leadgeneratie te worden. Wij zijn verheugd dat we aandeelhouders van dit snelgroeiende technologiebedrijf hebben kunnen begeleiden bij het zetten van deze belangrijke stap.”
Over Social Blue
Social Blue is gespecialiseerd in leadgeneratie, en genereert met behulp van eigen software leads voor opdrachtgevers in verschillende verticals en via diverse kanalen. Social Blue specialiseert zich in hoogwaardige leads op een pay-per-lead basis door een palet aan online marketingkanalen, zoals Facebook, Instagram, Messenger, Native en Display. Social Blue heeft 300 klanten wereldwijd en kantoren in Nederland, Canada, Australië, Singapore, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Mexico en het Verenigd Koninkrijk.
Over Egeria
Egeria is een onafhankelijke Nederlandse investeringsmaatschappij, opgericht in 1997. Het bedrijf specialiseert zich in medium-sized bedrijven en investeert in gezonde ondernemingen met een geschatte waarde tussen € 50 – 350 miljoen. De bedrijven in het portfolio van Egeria hebben een gecombineerde omzet van meer dan € 2 miljard en bijna 10,000 werknemers in dienst. Het Egeria Evergreen fonds heeft een onbepaalde looptijd en een omvang van € 400 miljoen. Het fonds bestaat op dit moment uit zes bedrijven (DuraVent, M&G Group, Koninklijke Mosa, Sif Group, MAAS Aviation and APOC). Andere activiteiten van Egeria zijn Egeria Private Equity Funds (12 bedrijven), Egeria Real Estate Investments, Egeria Real Estate Development en Egeria Listed Investments.
Financiële details van de transactie zijn niet prijsgegeven.