Stone Fashion Group, onder meer bekend van het snelgroeiende ski- en activewearmerk Goldbergh, heeft een meerderheidsbelang verkocht aan Scope Capital, een internationale investeerder in premium consumentenmerken. De oprichters van het Nederlandse modebedrijf, die bij de verkoop werden begeleid door overnameadviseur Marktlink, behouden een minderheidsbelang. Stone Fashion Group, opgericht in 1957 en gevestigd in Amsterdam, voert meerdere merken in het premium fashionsegment. Het bekendste merk, Goldbergh, werd in 2009 gelanceerd en is uitgegroeid tot het vlaggenschip van de groep met een sterke internationale positie. Goldbergh combineert technische ski- en activewear met uitgesproken mode-elementen en aandacht voor duurzaamheid. Het merk is verkrijgbaar via meer dan 700 retailers in 66 landen. Andere merken binnen de groep zijn Beaumont, Reset, District en Creenstone. Stone Fashion Group is in 2025 naar verwachting goed voor een omzet van 90 miljoen euro en een EBITDA van 19 miljoen euro. Internationale expansie Scope Capital, dat vestigingen in Stockholm en Genève heeft, richt zich op consumentenmerken in het premiumsegment en investeert onder meer in Happy Socks, Klättermusen en Maileg. “Wij zijn onder de indruk van de kwaliteit van de merken die Maurice en zijn partners hebben opgebouwd, in het bijzonder het internationale succes van Goldbergh. Wij ondersteunen hen bij de uitvoering van hun groeiplannen door de autonome groei van het bedrijf te versnellen, zowel digitaal als geografisch,” aldus Fredrik Oweson, partner bij Scope Capital. Partner Sofia von Schéele voegt toe: “Wereldwijd kiezen steeds meer bewuste consumenten voor duurzamere producten voor hun actieve levensstijl. Goldbergh combineert hoogwaardig ontwerp met technische functionaliteit en bedient daarmee een segment in de premium sportkledingmarkt waar het aanbod beperkt is. Wij kijken ernaar uit met het team samen te werken en onze ervaring met consumentenmerken in te zetten om het groeipotentieel te benutten.” Internationale interesse |