Bevrijdingspop in zee met Planspot.com

Nederlands grootste en oudste bevrijdingsfestival, Bevrijdingspop Haarlem, zet dit jaar de event marketing tool en expertise van het nog jonge Planspot.com in. Het bedrijf uit Rotterdam plaatste zich in 2012 voor de Accenture Innovation Awards en presenteerde zich op uitnodiging van het Nederlandse Consultaat in San Francisco in de Silicon Valley. De combinatie van expertise en gedrevenheid past perfect bij het karakter van het bevrijdingsfestival, dat tot op de dag van vandaag door enkel vrijwilligers georganiseerd wordt.

Bevrijdingspop in Haarlem trekt elk jaar gemiddeld 150.000 bezoekers. Dit jaar versterkt de all-in-one event marketingoplossing van Planspot actuele informatie over het festival. De tool maakt alle online informatiekanalen vanuit één dashboard efficiënt beheerbaar op het gebied van marketing en eventmanagement.

Reinoud Tjallema, Marketing Manager bij Planspot: “Ik woon zelf in Haarlem en voel mij erg betrokken bij dit unieke festival. Een club van 500 vrijwilligers maakt jaarlijks van Bevrijdingspop een succesvol festival. Ik vind het geweldig om met onze tool support te kunnen bieden op het gebied van marketing & sales strategieën. Zo kunnen we de bezoekers helpen in nog betere informatievoorziening via diverse kanalen”.
Bevrijdingspop presenteert zich dit jaar met een nieuwe, landelijke uitstraling. Om efficiënte interactie en informatievoorziening rondom het festival te versterken, zal Stichting Bevrijdingspop dit jaar bovendien sterker de focus leggen op de inzet van social media. Deze eigentijdse mediakanalen bereiken snel veel mensen en passen bij de doelgroep. Volgers hebben daardoor niet alleen snel toegang tot de multimediale content, maar kunnen ook direct reageren. Zo groeit niet alleen de interactie onder de bezoekers, maar ook tussen de Stichting en de doelgroep.

“Ik ben zeer enthousiast over de samenwerking met Planspot. Je kunt tegenwoordig niet meer zonder Social Media en Planspot biedt ons de mogelijkheid dit op een zeer effectieve manier in te zetten. Wij willen meer dan voorheen kunnen communiceren met onze bezoekers; niet alleen om ze op de hoogte te brengen van het laatste nieuws, maar vooral ook om te weten wat er leeft onder onze bezoekers. Zo kunnen we er bijvoorbeeld achter komen wat onze verbeterpunten zijn of wat er mist op Bevrijdingspop”, aldus Sascha  Baggerman, voorzitter van het festival.

Planspot werkt voor diverse organisatoren van evenementen. Bevrijdingspop Haarlem voegt zich bij een breed verspreid klantenbestand van verschillende musea tot aan diverse dance-organisatoren.