Home Blog Pagina 85

PERSBERICHT: E-mark Mail integreert social media in e-mailings FNV Bouw

Voorbeeld e-mailing FNV Bouw

In opdracht van FNV Bouw heeft e-mail marketing specialist E-mark een integratie van social media in online nieuwsbrieven verzorgd. Ontvangers van de FNV Bouw e-mailing kunnen interessante berichten direct doorplaatsen op verschillende sociale platvorms online, van Hyves en Facebook, tot Twitter en het zakelijke platform LinkedIn. Bovendien is het mogelijk  om per e-mail specifieke nieuwsitems uit de e-mailing door te sturen per e-mail. Deze laatste optie is een uitbreiding op de bestaande  ‘Tell a friend’-functie waarbij de nieuwsbrief in zijn geheel wordt doorgestuurd.

Wanneer de ontvanger besluit een bericht te delen, hoeft deze enkel op de ‘share this’ button te klikken. Op een speciale landingspagina kan een persoonlijk bericht worden opgesteld, dat samen met het nieuwsitem direct op de aangevinkte platforms wordt geplaatst. Indien gewenst kan het bericht dus in één keer op zowel Twitter, Facebook, Hyves en LinkedIn worden geplaatst en wordt een e-mail gestuurd naar een vriend of vriendin.

PERSBERICHT: Buy-Out overnamefinancieringen gedreven door marktsentimenten in het MKB

In het kader van een afstudeeropdracht aan de  Nyenrode Business Universiteit is, in samenwerking met Marktlink Fusies en Overnames, onderzoek gedaan naar de criteria en financieringsbereidheid van Management Buy In- (MBI) en Management Buy Out (MBO) transacties over de periode 2005 en 2009. Uit het onderzoek blijkt dat voor de crisis banken voornamelijk MBI- en MBO-transacties financierden om marktaandeel te winnen of te behouden.

Hierdoor kwamen ook minder presterende ondernemingen in aanmerking voor een overnamefinanciering. Tijdens de crisis ging het roer om en waren banken zeer selectief in deze vorm van financieringen. Alleen de best presterende ondernemingen kwamen nog in aanmerking voor een overnamefinanciering. Desondanks blijft de persoonlijke indruk die de bank heeft van de MBI/MBO-er  van groot belang.

PERSBERICHT: Zelf een Boeing of Airbus besturen tegen vliegangst of als exclusief uitje

Een professionele vliegtuig simulator niet langer voor alleen piloten weggelegdHet besturen van een Airbus of Boeing is niet langer enkel voor piloten weggelegd. Op een streng beveiligd terrein in Schiphol-Oost biedt Flyanairliner.com particulieren en bedrijven de mogelijkheid om zélf een passagiersvliegtuig te besturen.

Tenminste, zo lijkt het: de zes professionele flight simulators (met een waarde van 12 miljoen euro per stuk) benaderen de werkelijkheid zodanig, dat de simulatie levensecht aandoet. Naast een recreatief programma biedt Flyanairliner.com een speciaal programma aan voor mensen met vliegangst.

PERSBERICHT: Jubilerend Bevrijdingspop zoekt extra vrijwilligers

Bevrijdingspop Haarlem bestaat dit jaar 30 jaar en achter de schermen wordt er hard gewerkt om deze bijzondere editie van het oudste bevrijdingsfestival in Nederland tot een succes te maken. De organisatie –bestaande uit louter enthousiaste vrijwilligers uit Haarlem en omgeving- is op zoek naar extra vrijwilligers in de aanloop naar en tijdens het evenement op 4 en 5 mei. Om deze extra mensen te werven, start Stichting Bevrijdingspop vanaf 6 maart een abricampagne met de slogan: ‘Hé jij daar! Bevrijdingspop heeft je nodig.’

“Vrijwillig meewerken aan zo’n groot en belangrijk festival is behalve nuttig ook hartstikke leuk. Je leert bovendien veel enthousiaste mensen kennen,” legt Marloes Romeijn uit. Marloes is verantwoordelijk voor vrijwilligerswerving binnen Bevrijdingspop: “Dit jaar hebben we extra mensen nodig voor onder meer catering, op de markt en voor het kinderfestival.

PERSBERICHT: Verkade scoort lekker met Valentijns e-mailing E-mark

Verkade Valentijn Mailing

Actie conversie van 14%

Ter gelegenheid van Valentijnsdag 2010 heeft Verkade begin februari via E-mark Mail een e-mailcampagne verstuurd naar de nieuwsbriefabonnees van Verkade. De e-mail actie resulteerde in een conversie van 14% en was daarmee een groot succes.

In de nieuwsbrief werd verwezen naar een actiewebsite waar een doos met Fair Trade chocolade in de vorm van en hart besteld kon worden voor Valentijnsdag. De bestelling werd vervolgens afgeleverd op het opgegeven adres van de betreffende ‘Valentijn’.

PERSBERICHT: Dertig bewegende etalagepoppen stelen show op catwalk

Catwalker van Pre-MotionBezoekers van het Winter Experience Event in Leusden werden afgelopen maandag verrast door een veertig meter lange catwalk, waarop geen levende modellen, maar etalagepoppen hun rondjes ‘liepen’. Zo’n dertig exposanten van het centrum konden zo in de centrale hal aandacht vragen voor hun nieuwe kledingcollectie, door ieder een etalage pop aan te kleden.

De 1500 bezoekers van het Winter Experience Event konden onmogelijk om de 40 meter lange Catwalker Giant heen. De etalagepoppen bleken onvermoeibaar! De Catwalker Giant is het nieuwste product van Pre-Motion en is speciaal in opdracht ontwikkeld voor de organisator van het event, de Pro Image Group.

PERSBERICHT: Management Machinefabriek Bouman wordt versterkt door overname

Per ultimo december is het management van Machinefabriek Bouman, process supplier voor de metaalindustrie, versterkt met Wilco van Wijck (46). Hiermee werd een langdurig en moeizaam traject met de voormalige aandeelhouders afgesloten.

Wilco van Wijck zal gezamenlijk met algemeen directeur Bert Wessels (53) en controller Hans Exterkate (42) het management vormen van Machinefabriek Bouman. Bij het zoektraject naar een geschikte kandidaat en de herstructurering van het aandelenbelang werden de heren Wessels en Exterkate bijgestaan door Marktlink Fusies & Overnames B.V.

PERSBERICHT: Overname van Mesa Products & Trading Doetinchem B.V.

Per 4 januari 2010 is Mesa, een internationale groothandel in huishoudelijke producten, schoonmaakproducten, fitnessproducten en producten voor persoonlijke verzorging, overgenomen door Eric Uyttenboogaard. Oud-eigenaar Jan Messing zal voorlopig werkzaam blijven binnen Mesa en ook als aandeelhouder betrokken blijven. Voor de verkoop van Mesa is de heer Messing bijgestaan door Marktlink Fusies & Overnames B.V.

Mesa is een internationale groothandel gespecialiseerd in de verkoop van consumentenproducten aan diverse afnemers actief in de In-Store Video branche, Direct Response TV, de postorder- en beurzengroothandel alsmede markthandel en de reguliere retailkanalen.